מזון והסעדה​
מכולות ומעדניות

קופה ממוחשבת לחנות בגדים

אף על פי שניהול חנות אפנה יכולה להיות מאוד מרגשת ומתגמלת, בפועל היא מלאכה מאוד לא פשוטה, שמעמידה אתגרים לא פשוטים עבור מי שעומד מאחוריה. מסיבה זו מרבית רשתות האפנה רוכשות קופות רושמות ממוחשבות, שיעילות גם לחנויות בוטיק קטנות.

למעשה, חנויות ההלבשה נחשבות לפסגת הסביבות הקמעונאיות, ועובדה זו לבדה מצדיקה את קיומה של קופה ממוחשבת  שבנויה במיוחד לסביבה קמעונאית תוססת ודינמית כמו חנות אופנה.

בעלי חנות בגדים? להלן 6 סיבות למה אתם חייבים קופה ממוחשבת לחנות בגדים שלכם

1. מיון וניהול מלאי באופן יעיל וריווחי יותר

קופה ממוחשבת לחנות בגדים הנה קריטית למיון מוצרים בקופה של חנות הבגדים. מכיוון שכל פריט בחנות הבגדים מגיע במבחר מידות, צבעים, דגמים וגזרות, מבחר פריטים משתייכים למותגים שונים ועשויים מבדים שונים, ורק על ידי מיון מסודר, שמציג גם את כמות הפריטים שבמלאי ניתן לנהל אותו ביעילות, להזמין סחורה שעומדת להימכר בזמן ולהימנע מהזמנת פריטים מיותרים שיישבו על המדף.

היכולת לקבל תמונה מדויקת של כל מלאי החנות מאפשרת לאגור כמות גדולה של מידע ולהסיק ממנה מסקנות- המידות המבוקשות והנרכשות ביותר בחנות, הדגמים שנמכרים יותר או פחות, פריטי הלבוש הכי מבוקשים וכן סגנון הפריטים שמכניס הכי הרבה תנועה עסקית לעסק- כולם יחד יכולים ליצור את מגמות האפנה של העונה הקרובה, ועל פיהם ניתן לבחור את הקולקציה הבאה שתקשט את החנות ותוצע לקהל הלקוחות של העסק.

2. ניהול מועדון לקוחות והגדלת הנאמנות של הלקוחות בחנות

קופה חכמה לעסק מסייעת לאגור נתונים לגבי הלקוחות שמבצעים רכישות בעסק ועל הרגלי הקניות שלהם. המידע החיוני הזה מסייע לבחור בטקטיקות שונות להגדלת מכירות על סמך הידיעה מתי ואיך לקוחות מבצעים רכישה בחנות ולהתמקד בקבוצות לקוחות ספציפיות על סמך ההתנהגות הצרכנית שלהם.

כמו כן, קופה ממוחשבת מאפשרת לנהל מהלכים שיווקיים מול לקוחות החנות על ידי תגמול לקוחות חוזרים באמצעות תכנית מובנית שמותאמת באופן אישי לדרישות בעל העסק ומעניקה ללקוח הטבות שונות כמו אפשרות לצבור נקודות לקנייה הבאה, קבלת הטבת יום הולדת וכדו'.

פרט לכך, על ידי שילוב כרטיסי מתנה לחג או ליום ההולדת ניתן למשוך לקוחות חדשים אל החנות או להשיב לקוחות שכבר ביקרו בה וביצעו רכישה ולקבל הטבות מיוחדות ברכישה בחנות.

קופה רושמת ממוחשבת בחנות בגדים מעניקה למעשה כלים קלים לשליטה במכירות, בקידומי המכירות ובניהול לקוחות העסק, שתומכים ביעדים השונים של העסק.

3. שליטה מלאה בהרשאות המשתמש

קופה רושמת ממוחשבת מאפשרת לבעל החנות לנהל את צוות העובדים ולבחור מי מהם יקבל גישה לאילו פעולות של הקופה. בעוד שלבעל העסק יכולות להיות הרשאות ניהול מלאות, הוא יכול להגדיר הרשאות ניהול ספציפיות לכל עובד בהתאם לתפקידו ולדרג הניהולי שלו בעסק.

ניתן להגדיר הרשאות באופן כזה, שמוכרת בחנות יכולה להיכנס אל מסך המכירות בלבד, ואילו אחראית המשמרת מורשית להיכנס אל ניהול העובדים וסידור העבודה. את ההרשאות הללו ניתן להגדיר מחדש בכל עת בהתאם לצרכים של בעל העסק.

4. קבלת כל אמצעי התשלום הקיימים

קופה ממוחשבת מציעה לבעל העסק לנהל את כל הרכישות המתבצעות בבית העסק על גבי מסוף אחד, שקולט את כל אמצעי התשלום הקיימים, לרבות כרטיסי האשראי בעלי תקן EMV או אפליקציות תשלומים שונות כמו אפליקציית פפר, אפליקציית ביט וכו', שמאפשרות לבצע רכישה מאובטחת ובטוחה גם ללא מגע.

האפשרות לחייב את הלקוח בכל דרך שיבחר מקלה עליו את ביצוע הרכישה, מעניקה לו חווית קנייה ושירות טובה יותר ומסירה חסמים שעלולים להכשיל רכישה מצדו.

5. ניהול צוות והתאמת מכירות

עבור מי שמנהל חנות בגדים חיוני לנהל את צוות החנות, ובעיקר צוות המכירות, באמצעות קופה חכמה, שיכולה לחשב את עמלות המכירה של העובד בהתאם לפעולות שביצע במערכת ובהתאם להרשאות שהוגדרו לו.

6. הזמנות רכש וניהול ספקים

באמצעות קופה ממוחשבת ניתן לבצע הזמנות רכש בקלות ובמהירות ולארגן את רשימת הספקים במסד נתונים יחיד שמנהל עבור בעל העסק את כל מערכות היחסים העסקיות במקום אחד.

מאמרים מומלצים

בינה מלאכותית, התאמה אישית ואינטראקטיביות בעולם הקמעונאות

כדברי האמרה הידועה המיוחסת לפילוסוף היווני הרקליטוס, "שינוי הוא הקבוע היחיד בחיים". בעולם הקמעונאי המתפתח ומשתנה באופן תמידי, קביעה נצחית זו נראית היום נכונה מתמיד. העולם שאחרי הקורונה נע ומשתנה מהר יותר מבעבר, ואנו עדים להאצה בהטמעתן של טכנולוגיות חדשות ולקצב חסר תקדים של שינוי בתבניות התנהגות וצריכה.

להמשך קריאה