מזון והסעדה​
פתרונות הסעדה
מכולות ומעדניות

בינה מלאכותית, התאמה אישית ואינטראקטיביות בעולם הקמעונאות

כדברי האמרה הידועה המיוחסת לפילוסוף היווני הרקליטוס, "שינוי הוא הקבוע היחיד בחיים". בעולם הקמעונאי המתפתח ומשתנה באופן תמידי, קביעה נצחית זו נראית היום נכונה מתמיד. העולם שאחרי הקורונה נע ומשתנה מהר יותר מבעבר, ואנו עדים להאצה בהטמעתן של טכנולוגיות חדשות ולקצב חסר תקדים של שינוי בתבניות התנהגות וצריכה.

הקמעונאים, המודעים היטב למגמות אלה, אינם נשארים במקומם ומקדישים מאמץ רב לשינוי והסתגלות. על פי דו"ח Salesforce מסוף 2022,  73% מהלקוחות מצפים מחברות להבין את הצרכים והציפיות הייחודיים שלהן וכמעט 90% קובעים כי החוויה שחברה מספקת, חשובה כמו המוצר וטיב השירות. בהתאם לכך, כשאנו מתקרבים ל-2024, אחד המוקדים העיקריים בעולם הקמעונאות הוא שיפור חווית הקנייה הפיזית, במטרה ליצור סינרגיה בין הנוחות וההתאמה האישית של קניות מקוונות, עם החוויה הפיזית ו"המגע האנושי" של קניה בעולם האמיתי.

כניסת הבינה המלאכותית לתחום הקמעונאות

בינה מלאכותית (AI) הופכת במהירות לאבן יסוד בעולמנו, כאשר ההוצאה העולמית על מערכות AI צפויה לעבור את ה-300 מיליארד דולר עד 2026. המהפכה אינה פוסחת על תעשיית הקמעונאות, בה טכנולוגית הבינה המלאכותית משנה סדרי עולם בכמעט בכל תחום, החל משיווק, עבור דרך שירות לקוחות, ועד ניהול מלאי, ובכך, מסייעת לחברות להגדיל את הכנסותיהן, להתייעל ולחסוך בהוצאות.

 

בצד הפונה ללקוח, צ'אטבוטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית, מסייעים לקונים בזמן אמת, על ידי אספקת מידע, המלצות למוצרים ותמיכה מיידית. בוטים אלו משתמשים בעיבוד שפה טבעית (NLP) כדי "לשוחח" עם הלקוח וכך לשפר את חווית השימוש והקנייה.

 

בפן התפעולי, אלגוריתמי AI ולמידת מכונה מייעלים את תהליך שרשרת האספקה, חוזים ביקושים, ואפילו מייצרים משימות ומטלות באופן אוטומטי, ההופכים את הפעילות השוטפת ליעילה וחסכונית יותר.

 

בשדה השיווק, הופעתם של כלי ניתוח מונעי בינה מלאכותית, מאפשרת לקמעונאים לצלול עמוק לתוך דפוסי התנהגות צרכניים, ובכך להתאים אסטרטגיות שיווק להעדפות אישיות של כל צרכן וצרכן. המיזוג של בינה מלאכותית עם אנליטיקה מתקדמת ולמידת מכונה, מכין את הבמה לסביבת קמעונאות אינטראקטיבית, מותאמת אישית ויעילה יותר שמספקת יתרונות ללקוחות ולקמעונאים כאחד.

התאמה אישית מבוססת טכנולוגיה: מהפכת הבינה המלאכותית

על פי מחקר של Accenture שנערך לפני מספר שנים, כ-91% מהצרכנים נוטים יותר לבצע קנייה, בעקבות הצעות והמלצות מותאמות אישית, שמספקים מותגים. במשך שנים, אחת הבעיות המרכזיות של עולם הקמעונאות הייתה כיצד לנתח את המידע הרב ברשותו, כדי לייצר המלצות כאלה בצורה נכונה ואופטימלית. טכנולוגיית ה-AI הפכה כלי חיוני בדרך לפתרון בעיה זו.

 

אחד היתרונות המרכזיים של בינה מלאכותית הוא יכולתה לנתח כמות עצומה ומגוונת של נתונים ממגוון מקורות, בצורה מהירה ויעילה ולאתר מתוכם מגמות ודפוסים שבני אדם מתקשים לזהות. כיום, קמעונאים משתמשים באלגוריתמים של AI כדי לנתח היסטוריית קניות והתנהגות, ונעזרים במידע המתקבל כדי להפוך את חווית הקנייה למותאמת אישית.

 

דוגמה מובהקת לכך ניתן למצוא במערכות שירות לקוחות ואוטומציה שיווקית מבוססת בינה מלאכותית, כגון Weezmo של נאייקס, הפועלות בשיתוף עם פלטפורמות דיגיטליות שונות ומחברות בין הפעילויות המקוונות של הלקוח, לבין פעולותיו בחנות. המערכת מתממשקת בקלות לנקודות תשלום בשירות עצמי או עם מוכרן.

קמעונאים יכולים להשתמש באלגוריתמי AI כדי למיין מערכי נתונים גדולים, וכך לשלוח ללקוחות בודדים המלצות, הצעות מכר מותאמות אישית- כולם תפורים בדיוק לפי מידותיו ומותאמים לאופיו, הרגליו וצרכיו. התוצאה היא לא רק מעורבות רבה יותר של הלקוח, אלא גם סיכויי המרה גדולים יותר ועימם הכנסות גבוהות מהרגיל.

אינטראקטיביות היוצרת מעורבות – טכנולוגיות מכפילות כוח

עמדות תשלום עצמי אינטראקטיביות

בתחום הקמעונאי הפיזי – החל ממתקני שעשועים לילדים בקניונים ומכונות ממכר אוטומטיות, עבור דרך חנויות בכל הגדלים וכלה במתחמי מיקרומרקט -ממשק מסכי מגע, מתקדם ומעוצב של עמדות תשלום חכמות לשירת עצמי, מספק ללקוח לא רק אפשרויות תשלום עצמיות מהירות ונוחות, אלא גם מידע על מוצרים שונים, ואפילו הצעות מותאמות אישית על סמך רכישות קודמות או פריטים שנצפו. מעבר לך, בעזרת AI ולמידת מכונה, מערכות אלה מסוגלות גם להתמודד עם שאילתות של לקוחות, להפחית את העומס מעובדים אנושיים, ובכך לקצר תורים, לחסוך זמן לעובדים וללקוחות, ולשפר את את חוויית הקנייה כולה.

 

גם כאן המספרים מדברים בפני עצמם כאשר ההכנסות מעמדות קיוסק אינטראקטיביות צפויות לגדול מ-26.3 מיליארד דולר ב-2020 ל-45.32 מיליארד דולר ב-2028

מציאות רבודה ומציאות מדומה

מעבר לשיפור ההתאמה האישית ושירות לקוחות יעיל, טכנולוגיות מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR) מציבות סטנדרטים חדשים לחוויות הקנייה בחנויות פיזיות. דמיינו שאתם נכנסים לחנות בגדים ומשתמשים במראה התומכת ב-AR כדי "לנסות" תלבושות שונות מבלי להחליף בגדים. או שימוש במשקפי VR כדי לחוות איך סט סלון חדש ייראה בביתכם. פריצות דרך טכנולוגיות אלה מסייעות באופן משמעותי בקבלת החלטות מושכלת, בעודן הופכות את חווית הקנייה למהנה ומושכת יותר.

קמעונאות מונעת טכנולוגיה: העוצמה של בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות

במאמר זה עסקנו בשינויים בענף הקמעונאות המונעים על ידי בינה מלאכותית (AI) וטכנולוגיות אחרות. מאלגוריתמי המלצות חכמים, ועד לעמדות תשלום אינטראקטיביות, חברות משתמשות בפתרונות בינה מלאכותית, כמו Weezmo של נאייקס, כדי להציע חוויות מותאמות אישית הנותנות מענה לצרכי הלקוח, תוך אופטימיזציה של שיעורי ההמרה וההכנסות.

 

התקדם יחד איתנו והצטרף למהפכה הקמעונאית. צור קשר עם Nayax עוד היום כדי לגלות כיצד הפתרונות שלנו, מאפשרים לשפר ולהעצים את חוויית הקנייה של לקוחותיך בעזרת טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך.

מאמרים מומלצים