עם היצע כל כך רחב של חברות סליקה לעסקים, כל בעל עסק חייב לבצע השוואה וסקר שוק כדי לבחון איזו חברה תספק לו את השירות, המוצר והפתרונות החכמים והמועילים ביותר. כאלו שמתאימים לעסק שלו ולצרכים המשתנים ותאפשר לו לבצע עסקאות באופן בטוח, מהיר ויעיל.
להלן המדריך עם כל השיקולים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת חברת סליקה לעסקים.
אילו שיקולים עומדים בפניכם?
אם אתם לקראת רכישה של קופה חכמה לעסק עליכם להכיר את התוכנה שמציעים לכם. היכרות עימה תוכל לתת לכם מידע באשר לצורך שלכם בה ולפתרונות השונים שהיא יכולה לספק לכם.
על מנת לאתר את הקופה ואת מערכת הסליקה הטובה ביותר עבורכם, עליכם לשבת עם נציגי החברה שמגיעים אליכם, לספר להם על הצרכים שלכם, על אופי העסק, היקף הפעילות שלו, האופן שבו מבוצעות בו עסקאות ועוד.
להלן 5 השיקולים שעליכם לקחת בחשבון:
- ככל שהמערכת תתאים יותר לעסק שלכם, כך תוכלו להניב ממנה יותר יתרונות. אם חשוב לכם לבצע סליקה אינטרנטית או לעבוד כרטיסים ללא מגע, חשוב שתציינו זאת במעמד השיחה עם נציגי החברה. כמו כן, אם יש לכם דילמות או קשיים שאתם מתמודדים איתם, הציגו אותם בפניהם. ייתכן שתקבלו מהם פתרון יעיל וקל יותר משחשבתם.
- חשוב לבחון כמה קופות נחוצות לעסק. לשם כך חשוב להגדיר כמה עמדות מכירה קיימות, האם כולן מיועדות לבצע סליקה בכרטיסי אשראי, האם מסופי אשראי ניתנים לתפעול על ידי הלקוח בעמדות שירות עצמי וכדו'.
- פרט למסופים נייחים, לעיתים בעל העסק זקוק למסוף ידני, שניתן לשאת ממקום למקום או לבצע באמצעותו עסקאות מחוץ לשטח העסק או בכל רחבי החנות. מסופים ידניים מתאימים בדרך כלל לבעלי מקצוע שנעים ממקום למקום או מגיעים עד לבית הלקוח, סוכני מכירות שטח וסוכני מכירות בתוך החנות עצמה, שמגיעים עד ללקוח לצורך ביצוע עסקה.
- סוג התוכנה שמוטמעת בקופה צריכה להתאים להיקף הפעילות שלו ולכמות המוצרים שהעסק מוכר. עסקים שמצויים במגמת התפתחות זקוקים לקופה ממוחשבת שתעמוד בהיקף הצמיחה של העסק ותייעל את תהליכי העבודה במקום לעכב או לקרוס תחת השינויים והגדילה המואצת.
- במקום או בנוסף להחלפת התוכנה, יכול להיות שתזדקקו לקופות נוספות בעסק. כדאי להתייעץ בנושא עם החברות שתשוחחו עימם.
רגע לפני הרכישה, כמה בדיקות נוספות שיעזרו לכם לבחור את החברה שמתאימה לכם
כולם מציעים שירות אישי ללקוח ומוצרים מתקדמים ונוחים. אבל רגע לפני שאתם רוכשים קופה ממוחשבת חכמה לעסק, בדקו,
- האם ניתנת לכם אחריות, מה היא כוללת ולמשך כמה זמן.
- איזה סוג של שירות לקוחות ניתן לכם, האם הוא זמין לכם בכל שעות הפעילות של העסק, ותוך כמה זמן אתם עשויים לקבל תשובה.
- מה קורה אם אתם זקוקים לקופה חלופית? האם מגיע לכם שירות תיקונים? כמה זמן אחריות מספקת לכם החברה ומה מגיע לכם במסגרת האחריות הזו.
לפעמים הפרמטר המשמעותי ביותר הוא התקציב שעומד לרשות הלקוח
אחד הפרמטרים המשמעותיים שעשויים להשפיע על החלטתכם הוא המחיר שיידרש מכם להשקיע עבור התוכנה והמכשור שבהם תעשו שימוש בעסק.
אף על פי שגובה השירות והמכשור לא מעיד בהכרח על האיכות, אם איתרתם חברה טובה ואיכותית, שיש לה מוניטין וקיבלתם עליה המלצות, שווה לפעמים לשלם קצת יותר. זה לשקט הנפשי שלכם, לפעילות השוטפת של העסק שלכם ולביצוע עסקאות בטוח, מהיר ויעיל.