מזון והסעדה​
מכולות ומעדניות

ניהול מועדון לקוחות באמצעות קופה ממוחשבת

בשנים האחרונות קופה ממוחשבת הפכה לנפוצה במיוחד בנוף הקמעונאי, כשיותר ויותר עסקים שטרם לכן נעזרו באמצעים מיושנים לניהול השוטף, החלו להשתמש בקופה רושמת כדי לנהל מלאי, הכנת דוחות, וניהול שעון נוכחות או ענייני כוח אדם. היתרון המרכזי של קופה רושמת לחנות, הוא היכולת לקצר את זמן ההזמנה של הלקוח ובמקביל לחסוך מבעל העסק להשקיע משאבים ומאמצים בתפעול מכירות. לכן, מדובר בכלי שמצליח גם להעניק חוויה טובה יותר ללקוח, וגם לייעל את הניהול השוטף של בית העסק.

בנוסף, יתרון משמעותי שהרבה בתי עסק נחשפים לו לאחרונה, הוא היכולת לנהל מועדון לקוחות באמצעות קופה ממוחשבת, כיכולת שממשיכה את המגמה הכללית – הגברת יעילות, לצד משיכה טובה ועקבית יותר של לקוחות.

מהי קופה ממוחשבת?

קופה ממוחשבת היא קופה שיודעת לסנכרן בזמן אמת נתונים שמתקבלים בעקבות מכירה, ולתרגם אותם למסקנות רלוונטיות לעסק בטווח המיידי והארוך. אותה קופה יודעת להנפיק דוחות שמסייעים לבעל העסק לתכנן קדימה מלאי לאור ביצועי מכירות, לנתח ולהצביע על שעות או ימים מסוימים בהן המכירות חזקות יותר ופחות, וכתוצאה מכך גם לסייע לתכנן בצורה נכונה יותר את הקצאת כוח האדם.

בנוסף, לצד קופה ממוחשבת ניתן לשלב עמדת קיוסק עצמאית, כעמדה שמאפשרת ללקוחות לבצע את התשלום בעצמם, ולפטור את עובדי החנות מהתעסקות בחישובי תשלום ומתן עודף, ולמעשה כלל היבטי התשלום שעד לאחרונה דרשו תשומת לב מצד עובדי העסק.

קופה ממוחשבת לחנות כאמצעי לזיהוי חברי מועדון

בהתאם ליכולת לקלוט נתונים כמו עסקה ולתרגם אותן למסקנות פרקטיות לבעל העסק, קופה ממוחשבת לחנות יכולה לעזור לעסק לנהל בצורה נכונה ויעילה יותר את מועדון הלקוחות שלו.

חברות במועדון של עסק מסוים, לא תמיד מגיעה עם כרטיס אשראי ייחודי כמו שניתן עבור חברות במועדון של רשת גדולה. לכן, עסק קטן או עצמאי זקוק לאמצעי אחר כדי להבין האם הלקוח שמולו כבר נמצא במועדון, או ומנגד, האם כדאי להציע לו להצטרף אליו.

קופה רושמת חכמה, מאפשרת זיהוי לקוחות על בסיס פרטי הזדהות בסיסיים, שיאפשרו ללקוח לממש את החברות שלו, או לבצע רישום שלו למועדון הלקוחות בזמן המכירה עצמה. אותם פרטים יכולים להיות תעודת זהות, מספר טלפון, תאריך לידה, או כל פרט שבעל העסק מחליט שלפיו הוא מעוניין לזהות את חברי המועדון. בנוסף, אפשר דרך קופה ממוחשבת לבית קפה או קופה רושמת לחנות סלולר, להפוך לקוחות חדשים שמעולם לא ביקרו בעסק לחברי מועדון באמצעות רישום מהיר ומיידי.

קופה חכמה לניהול מועדון לקוחות – אמצעי ליצירת קשר ישיר עם חברי מועדון קיימים

כאשר מבצעים ניהול חברי מועדון באמצעות קופה חכמה, אפשר לתקשר ישירות עם הלקוחות וליידע אותם על מבצעים או חדשות שרלוונטיים לעסק. כלומר, דרך קופה רושמת לחנות בגדים, אפשר לפנות ללקוחות וליידע אותם (ואותם בלבד) על מבצע מיוחד לקראת סוף עונה, או הטבה שנפתחת רק עבור חברי המועדון לפרק זמן מוגבל.

אותה הזמנה מיוחדת מסייעת במיוחד לעסקים שחווים מחזורי קנייה משתנים, כאמצעי להתמודדות עם ירידה בהיקף המכירות. למשל, קופה ממוחשבת לחנות בגדים או קופה רושמת למינימרקט, מאפשרת לאותם עסקים עקב ירידה מסוימת בהיקף המכירות לשלוח לחברי המועדון הודעה ישירה (באמצעות SMS או מייל) אודות המבצע המיוחד וכך להכניס אותו לתודעת הקהל הפוטנציאלי של העסק.

לכן, מעבר לתרומה המיידית להיקף המכירות, קופה חכמה מסייעת גם בחיזוק הקשר בין הלקוחות לבין בית העסק, וליצירת שייכות שמובילה לשימור אותם לקוחות כלקוחות חוזרים. למשל, דרך קופה ממוחשבת למסעדה אפשר לפנות אישית לחברי מועדון שחוגגים באותו חודש יום הולדת וליידע אותם על מבצעים או הטבות במיוחד עבורם, וכך לייצר קרבה בין העסק ללקוחות.

במילים אחרות, הקופה החכמה מאפשרת לתפור מבצעים במיוחד לצרכי חברי המועדון, לאור פילוח נתונים שהקופה הרושמת יודעת לייצר. אפשר לדרוש מהקופה דו"ח על מוצרים שחברי מועדון נמשכים אליהם במיוחד, או סוג המכירות שבעקבותיהן לקוחות בוחרים להפוך לחברי מועדון, כתובנות חשובות במיוחד לכל עסק שמחפש להתרחב או לצמוח.

זאת בניגוד למציאות שלפני כניסתן של קופות חכמות, שהצריכה מכל עסק לנהל עצמאית מאגר מועדון לקוחות או לפנות לחברה חיצונית לשם כך. בנוסף, הקופה עוזרת לעסק לטייב את תהליך הרחבת מועדון הלקוחות שלו. זאת באמצעות המעבר מקבלת החלטות על בסיס השערות שאינן מבוססות נתונים, להחלטה על בסיס העדפות ומאפייני חברי מועדון הלקוחות הקיים.

מועדון לקוחות הוא חלק משמעותי מהעסק שלך? הגיע הזמן לנהל אותו!

 כמו שבטח שמתם לב, לקופה ממוחשבת מגוון יתרונות לעסק שהחליט לשים יעילות וחווית לקוח בראש מעייניו. בנוסף, לקופה ממוחשבת יכולת לסייע לבעל העסק במעקב נכון ומקצועי יותר אחר מאפייני לקוחותיו, והסיבות שבזכותן בחרו להפוך מלכתחילה לחברי מועדון.

לכן, אם גם העסק שלך רואה במועדון לקוחות חלק בלתי נפרד מתפעולו השוטף, צמיחה והגדלת רווחים, אנחנו בנאייקס נשמח לסייע בבחירת המכשור הטכנולוגי המתאים לצד הדרכה שוטפת לתפעולו על הצד הטוב ביותר.

מאמרים מומלצים

בינה מלאכותית, התאמה אישית ואינטראקטיביות בעולם הקמעונאות

כדברי האמרה הידועה המיוחסת לפילוסוף היווני הרקליטוס, "שינוי הוא הקבוע היחיד בחיים". בעולם הקמעונאי המתפתח ומשתנה באופן תמידי, קביעה נצחית זו נראית היום נכונה מתמיד. העולם שאחרי הקורונה נע ומשתנה מהר יותר מבעבר, ואנו עדים להאצה בהטמעתן של טכנולוגיות חדשות ולקצב חסר תקדים של שינוי בתבניות התנהגות וצריכה.

להמשך קריאה