מזון והסעדה​
מכולות ומעדניות

כיצד קופה ממוחשבת יכולה לקבוע את סדר המדפים בחנות?

הרבה מאוד קמעונאים פרטיים מזניחים את נושא ניהול שטחי המדף, אולם לאופן שבו מסדרים את המדפים בחנות ומציגים את המוצרים שמוצעים למכירה יש השפעה מאוד גדולה על היכולת של הלקוח להתמצא בחנות, להתרשם מהמוצרים ולבצע רכישה.

כיצד קופות ממוחשבות מסייעות לכם לסדר את המדפים בחנות?

קופה ממוחשבת עם תוכנה חכמה יכולה להציג לכם נתוני מכירה של המוצרים השונים בחנות. בנתונים שתוכלו לאסוף תוכלו לדעת מהם המוצרים הכי נמכרים בחנות, אילו מוצרים זקוקים לדחיפה וקידום מכירות ועל אילו מוצרים כאי לוותר מפאת חוסר ביקוש.

אתם עשויים לזהות מגמות לפי סידור המדפים בחנות, וכך לגלות שמוצר שמונח על מדף מסוים נמכר יותר, ולהיפך, שמדף אחר לא מעודד את הלקוחות לרכוש את המוצרים שמונחים על גביו.

האם מוצר שמוביל במכירות הוא בהכרח טוב יותר?

לא תמיד. בהמשך לאמור לעיל נציין, שחשוב לחקור היטב, האם המיקום של המוצר מסייע למכור ממנו יותר, או שזה באמת המוצר עצמו.

על מנת לבחון זאת ניתן לשנות את מיקומו של המוצר המובי במכירות עם המוצר הכי פחות נמכר בחנות.

כדי לזהות מגמה מובהקת ולבחון את ההבדלים באופן מדויק יש לרתום את מערכת הקופה הממוחשבת, לקבל נתונים מדויקים ולהסיק מסקנות בהתאם.

איך תדעו לנהל את המלאי?

מלאי החנות צריך להספיק בממוצע לשבוע וחצי – שבועיים מכירה. הדבר תלוי כמובן בנישה שבה העסק פועל, ואין הנתון הזה גורף לכל תחומי הקמעונאות, שכן מוצרי מזון עשויים להימכר בקצב מהיר יותר מביגוד לדוגמה.

בהתאם לשטח שהקצתם לכל פריט, בחנו את כמות המכירות והמוצרים שנמכרים בכדי לדעת כיצד לנהל את מלאי החנות.

הקפידו שלא להחזיק פריטים עודפים על מנת שלא תיתקע לכם סחורה בחנות. הדוחות מהקופה הממוחשבת יציגו את הפריטים שחייבים לקבל יותר נדל"ן בחנות, ואת אלו שזקוקים לשטח תצוגה מינימלי.

חנות קטנה יותר היא חנות גמישה יותר

להבדיל מחנויות גדולות שמאפיינות רשתות ומותגי ענק, חנויות קטנות יכולות להרשות לעצמן יותר מרחב תמרון. בדרך כלל האופן שבו מסודרות חנויות של מותגים מוכרים מוכתבות מראש, מכיוון שמרביתן מעוצבות באופן זהה. לעומתן, חנויות קטנות יכולות לשנות את הסידור של מוצרי המדף שלהן באופן תדיר ובהתאם לנתונים שמוציאים מהקופה הממוחשבת של העסק. זה מאפשר גמישות ודינמיות ומרחיב את היכולת לחקור לעומק את אופן השפעת סידור המדף בחנות על היקף המכירות והפעילות העסקית.

יתרון נוסף שיש לחנויות קטנות הוא היכולת לערוך שינויים באופן מהיר, כך שגם שינויים מהותיים בתצוגה של החנות יכולים להיעשות מהר יחסית וללא שום צורך בהשקעה או היערכות יוצאי דופן.

הרחיבו את סל המוצרים המבוקשים וצמצמו את מה שהקהל לא קונה

בשורה התחתונה, קופה ממוחשבת מסייעת לכם להבין אילו פריטים הקהל שלכם רוצה ועל אילו פריטים הוא מעדיף לוותר.

באמצעות נתוני המכירות שתוציאו מהקופה החכמה שלכם תצליחו להרחיב את סל המוצרים שאתם מציעים ללקוח בצורה מושכלת וחכמה והוריד מהמדפים את מה שלא מכניס לכ כסף או מגדיל את כמות העסקאות בעסק.

על ידי דילול פריטים שלא נמכרים תוכלו להרחיב את שטח המדף של המוצרים שכן נמכרים, למכור יותר ולייעל את שיטות העבודה בחנות.

המסקנה היא חד משמעית,

את ההזמנות של המוצרים שאתם מזמינים מהספקים שלכם, עליכם לבצע על סמך הנתונים שתספק לכם קופה ממוחשבת חכמה. לשם כך עליכם לבחור את הקופה שמתאימה לכמות המוצרים, להיקף הפעילות ולסוג המכירות שאתם מבצעים.

זקוקים למערכת ממוחשבת לעסק?

נאייקס מציעה פתרונות מתקדמים לעסקים. צרו קשר, ונציגינו יסמכו לספר לכם על הפיתוחים החדשים שיעזרו לכם למכור יותר, בקלות וביעילות.

מאמרים מומלצים